POLITYKA ZWROTÓW I REKLAMACJI
Prawo do odstąpienia od umowy
Klient będący konsumentem ma prawo
odstąpić od umowy sprzedaży w terminie 14 dni bez podania przyczyny. Termin do
odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym klient wszedł w
posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana
przez klienta weszła w posiadanie Towaru.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od
umowy, należy poinformować nas tj. Joannę Winczakiewicz oraz Pawła
Winczakiewicz wykonujących działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej pod
firmą FIORE Kosmetologia & Medycyna Estetyczna J. Winczakiewicz, P.
Winczakiewicz spółka cywilna, poczta elektroniczna: kontakt@fioreshop.pl,
o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy sprzedaży w drodze
jednoznacznego oświadczenia wysłanego do nas pocztą lub drogą elektroniczną na
wskazane wyżej adresy.
Klient może skorzystać z wzoru formularza
odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu naszego Sklepu
internetowego. Skorzystanie z wzoru formularza nie jest obowiązkowe.
Aby zachować termin odstąpienia od umowy,
wystarczy, aby klient przesłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu
prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Informujemy, iż prawo
do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
w odniesieniu do umów określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r.
o prawach konsumenta, m.in. w stosunku do umów w których przedmiotem
świadczenia jest:
a) rzecz ulegająca
szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
b) rzecz dostarczana w
zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze
względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej
umowy zwracamy klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty
dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego
przez klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany w naszym Sklepie internetowym) niezwłocznie, a w każdym
przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o decyzji
o wykonaniu prawa do odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy
przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez klienta użyte
w pierwotnej transakcji, chyba że klient wyraźnie zgodził się na inne
rozwiązanie; w każdym przypadku klient nie poniesie żadnych opłat w związku z
tym zwrotem.
Informujemy, iż możemy wstrzymać się ze
zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia nam
dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Prosimy o odesłanie Towaru na adres: FIORE
Kosmetologia i Medycyna Estetyczna Winczakiewicz, ul. Dąbrowskiego 6, 87-100
Toruń, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od
dnia, w którym poinformowano nas o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin
jest zachowany jeżeli Towar zostanie odesłany przed upływem terminu 14 dni.
Informujemy, iż klient będzie zobowiązany ponieść bezpośrednie koszty zwrotu
rzeczy.
RĘKOJMIA ZA WADY TOWARU
Zgodnie z art. 556 ustawy z dnia 23
kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny Sprzedawca jest odpowiedzialny względem klienta,
jeżeli sprzedany Towar ma wadę fizyczną lub prawną. Sprzedawca jest zwolniony z
odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli klient wiedział o wadzie w chwili
zawarcia umowy.
Na podstawie art. 558 Kodeksu cywilnego w
przypadku sprzedaży Towaru na rzecz klienta niebędącego konsumentem wyłącza się
odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi.
Dostarczenie Towaru w ramach realizacji
uprawnień wynikających z rękojmi za wady odbywa się na koszt Sprzedawcy.
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi,
jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru
klientowi. W przypadku Towaru używanego Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi
za wady stwierdzone przed upływem roku od dnia wydania Towaru klientowi
będącemu konsumentem.
Zgłoszenie o wadach Towaru należy przesłać
drogą elektroniczną na adres kontakt@fioreshop.pl lub pisemnie na adres
siedziby Sprzedawcy.
Jeżeli sprzedana rzecz ma wadę, klient
może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że
Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla klienta wymieni
rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma
zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedawcę
albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad
lub usunięcia wady.
Klient może zamiast zaproponowanego przez
Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast
wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności
z umową w sposób wybrany przez klienta jest niemożliwe albo wymagałoby
nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli
wada jest nieistotna
Jeżeli jest to niezbędne dla oceny wad
fizycznych, Towar należy dostarczyć na adres: FIORE Kosmetologia i Medycyna
Estetyczna Winczakiewicz, ul. Dąbrowskiego 6, 87-100 Toruń.
Sprzedawca odpowiada na zgłoszenie klienta
w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jego otrzymania. Nierozpatrzenie
zgłoszenia w zakreślonym terminie jest równoznaczne z jego uwzględnieniem.
Sprzedawca pokrywa koszty usunięcia wad
lub wymiany Towaru na nowy.