Regulamin sklepu internetowego
Wstęp
Sklep internetowy dostępny pod adresem https://www.fioreshop.pl/ prowadzony jest przez Joannę Winczakiewicz oraz Pawła Winczakiewicz wykonujących działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej pod firmą FIORE Kosmetologia & Medycyna Estetyczna J. Winczakiewicz, P. Winczakiewicz spółka cywilna pod adresem ul. Dąbrowskiego 6, 87-100 Toruń, NIP: 9562316747, REGON: 364043993.
Dane kontaktowe
Sprzedawcy:
– adres e-mail: kontakt@fioreshop.pl,
– telefon: +48 696 245 170.
Niniejszy dokument (stanowiący równocześnie regulamin w myśl ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną) zwany dalej „Regulaminem”, określa rodzaje i zakres świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu internetowego, zasady zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego, zasady wykonywania tych umów, prawa i obowiązki Klienta oraz Sprzedawcy a także tryb odstąpienia od umowy i postępowania reklamacyjnego.
I. Definicje
1. Sklep
internetowy – sklep
internetowy dostępny pod adresem https://www.fioreshop.pl/.
2. Sprzedawca
– Joanna
Winczakiewicz oraz Paweł Winczakiewicz wykonujący działalność gospodarczą w
formie spółki cywilnej pod firmą FIORE Kosmetologia & Medycyna Estetyczna
J. Winczakiewicz, P. Winczakiewicz spółka cywilna pod adresem ul. Dąbrowskiego
6, 87-100 Toruń, NIP: 9562316747, REGON: 364043993.
3. Klient
– osoba
fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości
prawnej, której prawo przyznaje zdolność prawną zawierająca umowę ze Sprzedawcą,
4. Konsument
– osoba
fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z
jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
5. Usługa
– usługi
elektroniczne świadczone przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu
internetowego.
6. Umowa
sprzedaży –
umowa zawierana na odległość pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem
Sklepu internetowego, której przedmiotem jest zakup Towaru.
7. Towar
– produkt, rzecz
ruchoma, którą Klient nabywa za pośrednictwem Sklepu internetowego.
8. Konto
klienta – zbiór
zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są
informacje na temat Klienta w tym informacje adresowe oraz historia zamówień.
9. Formularz
zamówienia –
formularz dostępny w Sklepie internetowym umożliwiający dokonanie zakupu.
10. Formularz
rejestracji –
formularz dostępny w Sklepie internetowym umożliwiający utworzenie Konta
klienta.
11. Newsletter
– usługa
umożliwiająca subskrybowanie i otrzymywanie drogą elektroniczną bezpłatnych
informacjach o Towarach i promocjach Sprzedawcy.
12. Dzień
roboczy – jeden
dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
II. Postanowienia
ogólne
1. Sprzedawca zobowiązuje się do
świadczenia usług na rzecz Klienta w zakresie i na warunkach określonych
w Regulaminie.
2. Klient zobowiązuje się do
korzystania ze Sklepu internetowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
i zasadami współżycia społecznego.
3. Klient korzystający z Usług
Sprzedawcy zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
4. Sprzedawca przestrzega zasady
ochrony danych osobowych Klientów przewidziane rozporządzeniem Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
5. Klient wyraża zgodę na
gromadzenie, przechowywania i przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych
w celu realizacji umowy. Szczegółowe warunki gromadzenia, przetwarzania
oraz ochrony danych osobowych przez Sprzedawcę określa „Polityka prywatności” Sklepu
internetowego.
6. Towary dostępne w Sklepie
internetowym są nowe, wolne od wad fizycznych oraz prawnych.
7. Towary zostały w sposób legalny
wprowadzone na rynek polski.
8. Informacje dotyczące Towaru
znajdujące się na stronie Sklepu internetowego stanowią zaproszenie do zawarcia
umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks
cywilny.
9. Wszelkie ceny podane na stronie
Sklepu internetowego są cenami brutto.
10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo
do dokonywania zmian w cenach Towarów dostępnych w Sklepie internetowym,
wprowadzania nowych Towarów, usuwania Towarów z oferty jak i też
przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych bądź dokonywania zmian w trwających
już promocjach.
III. Usługi i ogólne
warunki świadczenia usług
1. Sprzedawca za pomocą Sklepu
internetowego świadczy usługi drogą elektroniczną polegające na:
a)
umożliwieniu
wypełnienia formularza zamówienia w celu zawarcia umów sprzedaży,
b)
umożliwieniu
rejestracji i prowadzeniu Konta klienta,
c)
przesyłaniu
Klientom informacji o promocjach i Towarach w formie „Newslettera”.
2. Usługi określone w ust. 1
świadczone są nieodpłatnie.
3. Umowa o świadczenie usług drogą
elektroniczną w postaci umożliwienia wypełnienia formularza zamówienia
zawierana jest z Klientem na czas oznaczony w momencie przystąpienia przez
niego do wypełniania formularza oraz ulega rozwiązaniu z chwilą odstąpienia od
wypełnienia formularza lub z chwilą przesłania wypełnionego formularza
Sprzedawcy.
4. Umowa o świadczenie usług drogą
elektroniczną w postaci umożliwienia rejestracji i prowadzenia Konta
klienta zawierana jest z Klientem na czas nieoznaczony w momencie dokonania
przez niego rejestracji w Sklepie internetowym.
5. Umowa o świadczenie drogą
elektroniczną usługi „Newsletter” zawiązywana jest na czas nieokreślony z
chwilą zapisania się Klienta do usługi „Newsletter” za pomocą funkcjonalności
dostępnej na stronie Sklepu internetowego.
6. Założenie Konta klienta
(„rejestracja”) odbywa się za pomocą funkcjonalności dostępnej na stronie
Sklepu internetowego – Formularza rejestracji.
7. Posiadanie Konta klienta nie
jest wymagane do złożenia zamówienia na Towary dostępne w Sklepie internetowym.
8. Wymagania techniczne niezbędne
do korzystania z usług świadczonych przez Sprzedawcę:
a)
urządzenie
z dostępem do sieci Internet,
b)
przeglądarka
internetowa obsługująca pliki Cookies,
c)
dostęp
do poczty elektronicznej.
9. Klient ponosi opłaty związane z
dostępem do sieci Internet i transmisją danych zgodnie z taryfą swojego dostawcy
usług internetowych.
IV. Umowa sprzedaży
1. Sprzedawca umożliwia złożenie
zamówień na Towary dostępne w Sklepie internetowym zgodnie z następującymi
metodami:
a)
za
pomocą Formularza zamówienia dostępnego w Sklepie internetowym przez 24 godziny
7 dni w tygodniu,
b)
telefonicznie
pod numerem +48 696 245 170,
c)
drogą
elektroniczna na adres e-mail: sklep@fioreshop.pl.
2. W celu złożenia zamówienia
poprzez Formularz zamówienia, Klient dokonuje wyboru Towaru dostępnego
w Sklepie internetowym określając ilość jaką zamierza nabyć oraz w razie
takiej możliwości wskazując cechy zamawianego produktu. Po dokonaniu wyboru Towaru
(dodanie Towaru do „koszyka” poprzez funkcjonalność dostępną w Sklepie
internetowym), Klient wypełnia Formularz zamówienia wskazując w nim dane
niezbędne do realizacji zamówienia przez Sprzedawcę, a następnie potwierdza
zamówienie za pomocą przycisku „Zamawiam i płacę”.
3. W celu złożenia zamówienia
telefonicznie, klient przekazuje Sprzedawcy informacje o zamawianym Towarze
oraz dane niezbędne do realizacji zamówienia, w szczególności dane
identyfikacyjne, dane adresowe oraz dane umożliwiające kontakt w sprawie
zamówienia (numer telefonu, adres e-mail).
4. W celu złożenia drogą
elektroniczną, Klient przekazuje Sprzedawcy informacje o zamawianym Towarze
oraz dane niezbędne do realizacji zamówienia, w szczególności dane
identyfikacyjne, dane adresowe oraz dane umożliwiające kontakt w sprawie
zamówienia (numer telefonu, adres e-mail).
5. Po otrzymaniu zamówienia
Sprzedawca przesyła Klientowi drogą elektroniczną na podany w trakcie składania
zamówienia adres poczty elektronicznej oświadczenie o przyjęciu zamówienia.
Następnie Sprzedawca po weryfikacji możliwości realizacji zamówienia przesyła
Klientowi wiadomość potwierdzającą zamówienie. Z chwilą otrzymania przez
Klienta wiadomości potwierdzającej zamówienie dochodzi do zawarcia umowy
sprzedaży.
6. Wiadomość potwierdzająca
zamówienie zawiera ustalone warunki umowy sprzedaży,
a w szczególności ilość oraz rodzaj zamówionego Towaru, całkowitą
cenę do zapłaty wraz z kosztami dostawy oraz wysokością przyznanych rabatów (o
ile dotyczy).
V.
Czas realizacji zamówienia oraz dostawa
1. Sprzedawca realizuje zamówienia
według kolejności ich wpłynięcia (z uwzględnieniem pkt. VI ust. 3 niniejszego
Regulaminu).
2. Na czas realizacji zamówienia
składa się przygotowanie, skompletowanie, spakowanie oraz wydanie Towaru przez
Sprzedawcę. Średni czas realizacji zamówienia wynosi do 5 dni roboczych.
3. W przypadku gdy część zamówienia
składającego się z kilku Towarów nie jest aktualnie dostępna, Klient jest o tym
informowany telefonicznie bądź za pomocą wiadomości e-mail i podejmuje
decyzję o sposobie realizacji zamówienia (częściowa realizacja, wydłużenie
czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia bądź wybór Towaru zamiennego).
4. W przypadku zamówień
składających się z kilku Towarów o różnej dostępności, a mających zostać
dostarczonymi w jednej przesyłce, termin realizacji zamówienia będzie
uzależniony od terminu skompletowania przez Sprzedawcę ostatniego Towaru
objętego zamówieniem, chyba że w uzgodnieniu z Klientem postanowiono inaczej.
5. Do czasu realizacji zamówienia
należy doliczyć ewentualny czas dostawy Towaru do Klienta przez przewoźnika
zgodnie z wybraną przez Klienta metodą dostawy. Informacje o metodach oraz
kosztach dostawy wskazywane są Klientowi w trakcie składania zamówienia.
6. Zamówienia wydawane są do
dostawy przewoźnikowi wyłącznie w dni robocze.
7. Po otrzymaniu przesyłki Klient
powinien dokładnie sprawdzić stan opakowania i jego zawartość. W razie
stwierdzenia ewentualnych uszkodzeń bądź innych nieprawidłowości powinien w
obecności kuriera sporządzić protokół ze szkody oraz zawiadomić Sprzedawcę.
8. Sprzedawca umożliwia odbiór
osobisty zamówienia w punkcie stacjonarnym pod adresem FIORE Kosmetologia i
Medycyna Estetyczna Winczakiewicz, CH Twierdza, ul. Dąbrowskiego 6, 87-100
Toruń, czynnym od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 19.00 oraz w
soboty w godzinach od 9.00 do 14.00. Odbiór osobisty możliwy jest wyłącznie po
uprzednim potwierdzeniu przez Sprzedawcę przygotowania zamówienia do wydania
oraz ustalenia godziny odbioru. W celu ustalenia godziny odbioru zamówienia
Klient kontaktuje się ze Sprzedawcą telefonicznie.
VI.
Metody płatności
1. Sprzedawca umożliwia następujące
metody płatności:
a) w formie przedpłaty za pośrednictwem
systemu płatności elektronicznych PayU, którego operatorem jest PayU S.A. z
siedzibą w Poznaniu, zgodnie z regulaminem systemu płatności elektronicznych
PayU,
b) w
formie przedpłaty za pomocą przelewu elektronicznego za pośrednictwem systemu
Przelewy24 prowadzonego przez PayPro SA ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań,
zgodnie z regulaminem systemu (https://www.przelewy24.pl/regulamin),
c) w
formie przedpłaty przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy o
numerze 97 1140 2004 0000 3902 7617 8225,
d) za
pobraniem.
2. Klient zobowiązany jest do
dokonania zapłaty w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy. W przypadku
braku płatności w określonym terminie umowa sprzedaży może ulec
rozwiązaniu.
3. Sprzedawca przystępuje do
realizacji zamówienia z chwilą otrzymania od operatora systemu płatności
elektronicznych informacji o poprawnym dokonaniu płatności przez Klienta lub z
chwilą zaksięgowania płatności na rachunku bankowym (w przypadku przelewu
tradycyjnego).
4. W przypadku płatności za
pobraniem Sprzedawca przystępuje do realizacji zamówienia po jego
potwierdzeniu.
5. Sprzedawca dokumentuje sprzedaż
Towaru paragonem lub fakturą VAT. Dowód zakupu jest dostarczany Klientowi wraz
z Towarem lub elektronicznie na adres e-mail wskazany przez Klienta w trakcie
składania zamówienia.
VII. Rękojmia za
wady Towaru
1. Zgodnie z art. 556 ustawy z dnia
23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny Sprzedawca jest odpowiedzialny względem
Klienta, jeżeli sprzedany Towar ma wadę fizyczną lub prawną. Sprzedawca jest
zwolniony z odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Klient wiedział o
wadzie w chwili zawarcia umowy.
2. Dostarczenie Towaru w ramach
realizacji uprawnień wynikających z rękojmi za wady odbywa się na koszt
Sprzedawcy.
3. Sprzedawca odpowiada z tytułu
rękojmi, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia
wydania Towaru Klientowi. W przypadku Towaru używanego Sprzedawca odpowiada z
tytułu rękojmi za wady stwierdzone przed upływem roku od dnia wydania Towaru
Klientowi będącemu konsumentem.
4. Zgłoszenie o wadach Towaru
należy przesłać drogą elektroniczną na adres fioreshop@mail lub pisemnie na
adres siedziby Sprzedawcy. Zgłoszenie można przesłać na formularzu stanowiącym
załącznik nr 2 do Regulaminu.
5. Jeżeli sprzedana rzecz ma wadę,
Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy,
chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta
wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma
zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedawcę
albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad
lub usunięcia wady.
6. Klient może zamiast
zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną
od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie
rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo
wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
7. Klient nie może odstąpić od
umowy, jeżeli wada jest nieistotna
8. Jeżeli jest to niezbędne dla
oceny wad fizycznych, Towar należy dostarczyć na adres: FIORE Kosmetologia i
Medycyna Estetyczna Winczakiewicz, ul. Dąbrowskiego 6, 87-100 Toruń.
9. Sprzedawca odpowiada na
zgłoszenie Klienta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jego otrzymania.
Nierozpatrzenie zgłoszenia w zakreślonym terminie jest równoznaczne z jego
uwzględnieniem.
10. Sprzedawca pokrywa koszty
odbioru, dostawy, usunięcia wad lub wymiany Towaru na nowy.
VIII. Odstąpienie
od umowy sprzedaży
1. Klientowi będącemu konsumentem w
związku z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta,
przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zwartej na odległość bez podawania
przyczyny.
2. Prawo do odstąpienia od umowy
przysługuje w terminie 14 dni kalendarzowych od momentu objęcia Towaru w
posiadanie przez Klienta lub osobę trzecią przez niego wskazaną inną niż
przewoźnik.
3. Klient może odstąpić od umowy,
składając oświadczenie na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do
niniejszego Regulaminu, przesyłając je drogą elektroniczną lub na adres
pocztowy Sprzedawcy.
4. Do zachowania terminu
określonego w ust. 2 wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy
przed jego upływem.
5. Sprzedawca niezwłocznie
potwierdzi Klientowi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
6. Sprzedawca niezwłocznie, w
terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia
o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszelkie otrzymane od niego płatności,
w tym koszty dostarczenia rzeczy. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności
przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba, że
Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności, który nie wiąże
się dla niego z żadnymi kosztami.
7. Jeżeli Sprzedawca nie
zaproponował, że sam odbierze Towar od Klienta, może wstrzymać się ze zwrotem
otrzymanych płatności do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia
przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie
nastąpi wcześniej.
8. Jeżeli Klient wybrał sposób
dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez
Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych
przez niego dodatkowych kosztów.
9. Klient ma obowiązek zwrócić rzecz
Sprzedawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Sprzedawcę niezwłocznie,
jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych, od dnia, w którym
odstąpił od umowy, chyba, że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do
zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
10. Klient ponosi wyłącznie
bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
11. Towar należy dostarczyć na adres:
FIORE Kosmetologia i Medycyna Estetyczna Winczakiewicz, ul. Dąbrowskiego 6,
87-100 Toruń.
12. W razie odstąpienia od umowy
konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
13. Prawo do odstąpienia od umowy
nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów określonych w art. 38
ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, m.in. w stosunku do
umów w których przedmiotem
świadczenia jest:
a)
rzecz
ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
b)
rzecz
dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie
można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
IX. Odstąpienie od
umowy świadczenia usług drogą elektroniczną
oraz postępowanie
reklamacyjne
1. W przypadku umów o świadczenie
usług drogą elektroniczną o charakterze ciągłym i bezterminowym Klientowi
przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy. Klient może rozwiązać umowę za
wypowiedzeniem ze skutkiem natychmiastowym i bez podawania przyczyny wysyłając
oświadczenie o wypowiedzeniu na adres poczty elektronicznej kontakt@fioreshop.pl.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo
do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
o charakterze ciągłym i bezterminowym z zachowaniem 14-dniowego terminu
wypowiedzenia w przypadku naruszania przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu.
3. W przypadku niewykonania lub
nienależytego wykonania przez Sprzedawcę usług świadczonych za pomocą Sklepu
internetowego, Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji drogą
elektroniczną na adres kontakt@fioreshop.pl.
4. Prawidłowo złożona reklamacja
powinna zawierać oznaczenie Klienta (imię i nazwisko lub nazwa firmy, adres
zamieszkania lub adres siedziby firmy oraz adres poczty elektronicznej),
przedmiot reklamacji wraz ze wskazaniem okresu czasu, którego dotyczy reklamacja
oraz okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji.
5. Reklamację rozpatruje Sprzedawca w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamacji.
X. Postanowienia
dotyczące przedsiębiorców
1. Postanowienia niniejszego
paragrafu dotyczą wyłącznie Klientów nie będących konsumentami w myśl art. 221
Kodeksu cywilnego.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo
do odstąpienia od umowy sprzedaży w każdym czasie o ile Towar nie został wydany
Klientowi, osobie trzeciej działającej w imieniu Klienta lub przewoźnikowi
realizującemu dostawę do Klienta. Odstąpienie od umowy przez Sprzedawcę nie
rodzi po stronie Klienta roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo
do ograniczenia metod płatności dostępnych w Sklepie internetowym. Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do żądania przedpłaty w całości lub części wartości
zamówienia, niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności.
4. Na podstawie art. 558 Kodeksu
cywilnego w przypadku sprzedaży Towaru na rzecz Klienta niebędącego konsumentem
wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi.
5. Na podstawie art. 548 §1 Kodeksu
cywilnego z chwilą wydania przez Sprzedawcę Towaru Klientowi, osobie trzeciej
wskazanej przez Klienta lub przewoźnikowi, na Klienta przechodzą korzyści i
ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub
uszkodzenia Towaru.
6. Odpowiedzialność Sprzedawcy
względem Klienta zostaje ograniczona wyłącznie do rzeczywistych szkód
poniesionych przez Klienta w związku z nienależytym wykonaniem umowy przez
Sprzedawcę, przy czym Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w wysokości nie
większej niż wartość zamówienia złożonego przez Klienta.
XI. Odpowiedzialność
1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności
za wprowadzenie przez Klienta błędnych danych (w szczególności przez
podanie błędnych danych w formularzach dostępnych na stronie) lub działanie Klienta
w sposób utrudniający lub uniemożliwiający świadczenie i realizację usług przez
Sprzedawcę.
2. Sprzedawca nie ponosi
odpowiedzialności za skutki korzystania ze Sklepu internetowego przez Klienta w
sposób niezgodny z postanowieniami Regulaminu, obowiązującymi przepisami prawa
oraz obowiązującymi w tym zakresie zasadami współżycia społecznego lub
zwyczajami.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo
do zawieszenia lub zakończenia świadczenia poszczególnych funkcjonalności Sklepu
internetowego z uwagi na konieczność konserwacji, przeglądu lub rozbudowy bazy
technicznej bądź oprogramowania. Zawieszenie bądź zakończenie świadczeń
poszczególnych funkcjonalności Sklepu internetowego nie może naruszać praw Klienta.
XII. Własność
intelektualna
1. Wszelkie treści
zamieszczone w Sklepie internetowym (wliczając w to grafikę, teksty, układ
stron i logotypy), a nie pochodzące od Klienta lub innych dostawców,
korzystają z ochrony przewidzianej dla praw autorskich i są wyłączną
własnością Sprzedawcy. Wykorzystywanie tych treści bez pisemnej zgody Sprzedawcy
skutkuje odpowiedzialnością cywilną oraz karną.
2. Klient
zobowiązany jest do korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach
Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.
Wykorzystanie treści w innym zakresie jest dopuszczone wyłącznie w przypadku,
gdy tak wskazane zostało wyraźnie przez Sprzedawcę.
3. Korzystanie ze
Sklepu internetowego, w tym korzystanie z materiałów tekstowych, graficznych,
zdjęć, aplikacji, baz danych czy innych treści, nie oznacza nabycia przez
Klienta jakichkolwiek praw w odniesieniu do wskazanych treści, a w
szczególności nie oznacza nabycia praw autorskich majątkowych, praw pokrewnych
lub licencji.
4. Zabronione jest
podejmowanie następujących czynności bez wyraźnej zgody Sprzedawcy:
a) kopiowanie,
modyfikowanie oraz transmitowanie elektronicznie lub w inny sposób Sklepu
internetowego lub jego części, a także poszczególnych treści udostępnianych za
jego pomocą,
b) rozpowszechnianie
w jakikolwiek sposób publikowanych w Sklepie internetowym treści,
c) pobieranie
zawartości baz danych i wtórne jej wykorzystanie w całości lub części.
XIII.
Postanowienia końcowe
1.
Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. O zmianie Regulaminu Sprzedawca
powiadomi na stronie Sklepu internetowego na co najmniej 14 dni kalendarzowych przed
wejściem w życie zmian w Regulaminie. Zmiana postanowień Regulaminu
nie ma zastosowania do Klientów, którzy złożyli zamówienie w czasie
obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu. Zmiana Regulaminu w czasie trwania
stosunku umownego o charakterze ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli zostały
zachowane wymagania określone w art. 384, a strona nie wypowiedziała umowy w terminie
wypowiedzenia wynoszącym 14 dni kalendarzowych.
2.
W
pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego Regulaminu mają
zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
3.
Klient
ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń wynikających z ze składanych w Sklepie zamówień.
Należą do nich: w razie sporu o prawa majątkowe wynikłe z umów
sprzedaży i świadczenia usług, wystąpienie z wnioskiem o rozpoznanie sprawy przez
Stały Polubowny Sąd Konsumencki działający przy odpowiednim Wojewódzkim
Inspektoracie Inspekcji Handlowej; wystąpienie z wnioskiem do
Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy (https://www.wiih.com.pl/)
o podjęcie działań mających na celu pozasądowe rozstrzygnięcie sporu na
podstawie Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów
konsumenckich (Dz. U. z 2016 r., poz. 1823).
4.
Niezależnie
od ust. 3 Klient może zwrócić się o pomoc do miejskiego (powiatowego) rzecznika
konsumentów. Wszelkie niezbędne informacje można uzyskać na stronie
internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem www.uokik.gov.pl.
5.
Klient
będący konsumentem może ponadto skorzystać z elektronicznego sposobu
rozwiązywania sporów ze Sprzedawcą za pośrednictwem platformy ODR dostępnej pod
adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
6.
Spory
powstałe w wyniku świadczenia usług na podstawie niniejszego Regulaminu zostaną
poddane pod rozstrzygnięcie:
a)
sądowi
powszechnemu według wyboru Klienta zgodnie z właściwymi przepisami prawa polskiego,
jeżeli Klient jest konsumentem,
b)
sądowi
powszechnemu właściwemu według siedziby Sprzedawcy, jeżeli Klient nie jest
konsumentem.
7.
Załączniki
do Regulaminu stanowią jego integralną część.
8.
Regulamin
wchodzi w życie z dniem 14 maja 2020 r.